07 juni 2007

HATA Bredbandsbolaget

Tre veckor och en dag.
Så länge har vi varit utan uppkoppling nu. Jag kan inte Barnfebra, inte blogga, inte läsa bloggar eller maila. Bredbandsbolaget kör en ny story varje dag. För vi har ringt dom varje dag. "En tekniker hör av sig inom 24 arbetstimmar", "Vi sms:ar er i eftermiddag med status", "Vi återkommer, tekniker ska kolla stationen idag"...
Men inte fan händer det något. Vi kan fortfarande inte surfa.
Vetefan hur vi ska göra för att få dom att styra upp. Jag har varit good cop, bad cop, otrevlig som fan cop. Inget hjälper. Utan internet försmäktar vi på denna ö.

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

När jag har trubbel så mailar jag alltid kundtjänst samt företagets VD, god damn vad effektivt! Får svar direkt. Min väninna gjorde samma sak när hon hade trubbel med comhem, dagen efter var allt iordníng igen. ´Hon hade tjatat och gnatat med dom plenty, men när hon gjorde en copy till VDn så hände det grejjer blixtsnabbt!! Do it!!

23:30  
Blogger Henke said...

Här är bossarna. Nummer tre ska absolut ha ett mail från dig Hanna.

Marcus Nylén
VD

Simon Falk
CFO

Terje Andreassen
Chef för Kundservice och Kundsupport

Björn Isakson
Produkt och Nya affärer

00:41  
Blogger Emelie said...

De är skit sega!!! När vi fick ett nytt modem kunde vi helt plötsligt inte ringa mina föräldrar, det bara gick en massa signaler men inte ringde det hos mina föräldrar inte. När vi ringde kundservice sa de "har de varit kunder hos oss innan?" Ja svarar vi, och deras svar "Okej då är det därför ni ej kan ringa dem" VAAAA? Var finns logiken? Och sen började samma problem som du nu har, "vi ringer", "vi sms:ar" "inga problem, inom 3 dagar". Men INGET hände på LÅÅÅNG tid! Lycka till!

10:45  
Blogger Tove Kungsholmen said...

Henke och Rosa har nog huvudet på spiken, kör på det. Jag blir arg av att läsa. Hatar dålig service, hatar svikna löften från ftg som man är såpass beroende av. Har nyligen haft fighter med både Tele2 och Telia, de senare kopplade aldrig in vår telefon men betalt tog de. Efter sjukt mkt bad cop, lite väluppfostrad cop och timmar i teleköer fick jag 100 spänn i komp.

Byta telebolag japp! Frågan är bara till vad... Kan ej ha bredband, IP eller så här tyvärr. :(

Hajar nu varför du syns så sällan på forumet. Hoppas för såväl er som vår skull att de skärper upp sig snart på B-bolaget!

14:37  
Anonymous Anonym said...

Men är det inte Bredbandsbolaget som kör så mycket reklam med "Leveransgaranti inom 72 timmar"

http://www.bredband.com/72timmar/

22:19  
Anonymous Anonym said...

Jaghar bara hört folk som har haft strul med bredbandsbolaget. Vi kör på Comhem och är skitnöjda. Varje flytt har gått som en dans, bara ringa in i efterhand och ändra fakturaadress. Väldigt smidigt.

Har vänner som blev utan telefoni och bredband på 3 månader vid lfytt och blev krävda på pengar då saker inte fungerade. Det kallar det bredbandsbolgetsservice och bytte. men om ni funderar på att byta för att strul. Ta då i världen inte Glocalnet.De är låga, hela deras företag är lågt. Deras service ör nog så låg att den inte finns ens.

10:58  
Blogger annelie said...

Fy fasen vad surt. Hoppas att det ordnar sig för er snart. Kram

07:46  
Anonymous Anonym said...

Börjar bli orolig nu när jag ser detta och att det verkar som att det fortfarande inte löst sig. Har precis flyttat och vi har skaffat både tv, bredband och telefoni hos Bredbandsbolaget eftersom det var de som fungerade bäst på den adressen. Hoppas att jag slipper samma strul.

PS. Hoppas även att det löser sig snart så det kommer lite nya inlägg. Saknar dem.

07:53  
Anonymous Anonym said...

Har haft BBB något år eller två nu, och allt fungerade bra tills det nya modemet gick sönder. Det var bara början på problemen och de är inte slut.

Alla vars modem gått sönder har fått dessa utbytta mot begagnade utbytesmodem. Vi är inne på vårt 4:e eller 5:e på ca 4 månader. Förra gången blev vi lovade ett helt nytt då vi haft “sådan otur” med de begagnade. Vi fick inte ett nytt utan ett begagnat igen. Vi har problem med det här också. Alla modem vi fått har haft olika fel, och alla kablar är utbytta, så felet ligger inte någon annanstans än i modemen. Ett modem stod bara och blinkade, i ett annat låg hela innanmätet löst…

Senast blev jag ombedd att testa att köra direkt via modemet och inte via routern, då han på supporten misstänkte att det är något fel på routern som stör ut modemet. Konstigt att vi inte haft det här problemet med de tidigare modemen då. Kollade och konstaterade att felet kvarstår, det är alltså inte routern som stör. Ringde tillbaka och sa att felet kvarstår vilket då borde bevisa en gång för alla att modemet är kass. Vad ber mig supportsnubben att göra då? Jo, att plugga in strömförsörjningen till modemet i ett annat vägguttag, för att se om det nuvarande kanske skickar ut för hög eller för låg spänning!!! Men va faan, är de helt korkade eller tror de att vi kunder är det? Om det vore fel på vårt vägguttag borde väl vi haft det här problemet också på tidigare modem?

Att det fungerar utmärkt med modem av andra fabrikat som jag lånat av vänner och bekanta, eller med modem av samma fabrikat fast utan telefonstödet (då vi ringer med BBB också) bevisar väl ytterligare att deras begagnade utbytesmodem är skit, och att vårt nuvarande modem är kass?

Jag har nu gett dem en absolut sista chans att skicka ett helt nytt modem. Tar de inte den chansen byter vi bredbandsleverantör och telefonoperatör med en gång. Jag har redan kollat upp vilka alternativ vi har, och bestämt mig för vilka leverantörer vi ska ta, och vilka abonnemang. Jag är redo att trycka på knappen, om inte BBB försöker behålla oss som kund.

17:25  

Skicka en kommentar

<< Home